دریافت|بررسي عملکرد فارغ التحصيلان رشتة مديريت آموزشي در مديريت مدارس و ضرورت استفاده از آنها و مرور|
این فایل درباره ی بررسي عملکرد فارغ التحصيلان رشتة مديريت آموزشي در مديريت مدارس و ضرورت استفاده از آنها و مرور می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 63
ادبيات تحقيق
تحليل بلوم برگ و گرينفيلد دربارة مدير مدرسه نشان مي دهد كه اخلاص عمل مدير، با اعتماد رابطة بسيار نزديكي دارد. اوچي نيز بر اين باور است كه براي فراهم آوردن جوّ اعتماد، رهبر بايد از خود خلوص نيت و آزادمنشي نشان دهد؛ رفتار خود را در لفافه پنهان نكند و قصد صدمه و آزار به كسي را نداشته باشد تا جو اعتماد و اطمينان ايجاد كند. اعتماد مفهوم ظريفي است و تنها در سايه اخلاص عمل و صدق گفتار و كردار حاصل مي شود.
هندرسون و هوي بعد از مطالعة جامعي، سه ويژگي مهم را براي اخلاص عمل مدير مشخص كردند: مسئوليت پذيري؛ آلت دست قرار ندادن ديگران؛ و چيره دستي در ايفاي نقش.
فروم استدلال كرده است تا صاحبان قدرت دست از قدرت نمايي برندارند؛ مانند موجودات انساني رفتار نكنند؛ و پايه هاي ترس و تهديد را فرو نريزند، جو اعتماد و اطمينان بر سازمان حاكم نخواهد شد.
از مديراني كه مسئوليت كارهاي خود را مي پذيرند و از زيردستان بهره كشي و سوء استفاده نمي كنند، در حكم موجودات انساني و نه قدرت شكنان ياد مي شود. رفتار خالصانه و باز رهبر، جوي سرشار از اعتماد و صميميت به وجود مي آورد.
در ايجاد اعتماد، چند عامل اثرگذار است: يك راه ايجاد اطمينان معلم به شايستگي مدير يا مشاور، نشان دادن توانايي خود در فراهم آوردن بازخورد مفيد و تشكيل جلسات تبادل نظر مستمر است. به باور اوچي، بدون وجود اعتماد، دقت عمل و صميميت، هيچ سازماني قادر به بقا و رشد نيست. در مدرسه، اعتماد را مي توان با افرادي برقرار كرد كه بفهمند اهداف و مقاصد آنان با اهداف سازمان و همكاران در دارزمدت سازگار است. اين عقيده بر پاية اين فرض استوار است كه اگر شما ندانيد افراد ديگر چه مي كنند؛ زبان آن ها را نفهميد و مشكلاتشان را درك نكنيد؛ نمي توانيد به آن ها اعتماد كنيد. اعتماد از طريق برخوردها و تجارب صنفي، شامل برقراري روابط انساني در بين دانش آموزان، معلم با معلم، مدير با معلم و مدير با دانش آموز به طور صميمانه برقرار مي گردد.
مسئولان مجله اي در يكي از كشورهاي خارجي، از 75 مدير موفق و برجسته پرسيدند كه يك مدير قابل اعتماد، چه ويژگي هايي دارد؟ در پاسخ، 147 ويژگي براي مدير قابل اعتماد مشخص شد، كه از آن ميان،25 ويژگي مهم استخراج گرديد. پاره اي از اين ويژگي ها عبارت بودند از: كمال؛ ثبات؛ استواري؛ استفاده از قضاوت درست و به هنگام در تصميم گيري؛ امن و قابل اطمينان بودن؛ با وجدان و وفادار به قول خود بودن؛ در رفع مشكلات كوشا بودن؛ داشتن حس مسئوليت پذيري؛ داشتن رفتاري الهام بخش؛ داشتن حس تعاون و همكاري؛ و …
واقعيت ها حكايت از آن دارد كه جوّ مدرسه، عاملي براي ايجاد اعتماد يا عاملي است كه ايجاد اعتماد را با مشكل رو به رو مي سازد. آزادانه و بي پروا سخن گفتن در فضاي مدرسه و ارتباطات سالم بين فردي، سبب ايجاد جوّ و فضاي اعتماد مي شود. روابط سالم فردي با مشاركت در تصميم گيري مدرسه ارتباط دارد. يك مدير به وجود آورندة جو مدرسه است و ارزش ها، ادراكات و اقدامات او بر رفتار كاركنان اثر مي گذارد. ممكن است يك مدير نبوغ و خلاقيت را تشويق كند يا مدرسه را همچون كارخانه اي اداره كند و با قطع روابط؛ ناديده گرفتن و انكار مشكلات؛ و بي توجهي و بي احترامي به اعتقادات و علايق و احساسات، در جهات ايجاد جو سازماني نامطلوب گام بردارد. شارما به نقل از برست بيان مي كند كه از نظر آماري، ارتباط معناداري بين نمره هاي اعتماد به نفس معلمان و جوهاي باز، آشنا و آزاد وجود دارد. اين همبستگي در جوهاي حمايتي نيز ديده مي شود.
مطالعات اوليه (OCDQ) نشان داد كه باز بودن جو مدارس به طور قابل ملاحظه اي به وضعيت عاطفي مدرسه مربوط است. در مدارسي كه جو بازي دارند، دانش آموزان و كادر آموزشي، داراي از خودبيگانگي كمتري هستند، تا مدارسي كه جو بسته دارند. در مقايسه، مدارس باز نسبت به مدارس بسته، مديران قوي تري دارند. اين مديران اعتماد به نفس بيشتري دارند و بشاش، اجتماعي و آگاه اند. كادر آموزشي مدارس باز به اثربخشي خود و مدرسه اعتماد بيشتري دارند و نسبت به مدرسه وفاداري و تعهد بيشتري از خود نشان مي دهند. آندرسون در مطالعه اي دريافت و تعهد بيشتري از خود نشان مي دهند.
آندرسون در مطالعه اي دريافت كه مديران و معلمان مدارسي كه داراي جو بسته اند، در مقايسه با مدارسي كه جو بازتري دارند، به طور محسوسي در زمينه هاي تحقير و ستيزه جويي نمره هاي بيشتري گرفته اند. اين بدان معني است كه در مدارسي كه جو بسته دارند، مديران و ملعمان احساس تحقير بيشتري مي كنند و كشمكش و تضاد بيشتري در آن ها وجود دارد. نيكلاس در تحققات خود در سال 1965 دريافت كه مدارس باز در مقايسه با مدارس بسته، به طور مشخص با مشكلات رفتاري كمتري مواجه هستند.
براي پاسخ گويي به نيازهاي گوناگون دانش آموزان، معلمان فقط به آزادي عمل و اختيار نياز ندارند. پر واضح است كه اعتماد، در ميزان كارايي سازماني مدارس سهيم است. مالينز و همكاران در سال 1998، پيوند ميان كاركنان و كارايي را مشخص كرده اند و خاطرنشان ساخته اند كه اعتماد معلمان به مدير خود به اندازة ساير همكارانشان، به ميزان كارايي مدارس مرتبط است. اعتماد به همكاران، تأثير شديد و چشم گيري بر موفقيت دانش آموزان مدارس دورة ابتدايي داشته است.
با توجه به مطالعات اخير در زمينة اعتماد، مي توان اذعان داشت كه مقولة جلب اعتماد و نهادينه كردن آن در جو و فرهنگ سازماني، نيازمند توجه و دقت به چند امر اساسي است: فردي كه مي خواهد امين و قابل اعتماد باشد، بايد از خود حسن نيت، شايستگي و درستكاري نشان دهد.
1 شخص بايد تا آن جا كه ممكن است، قابل پيش بيني باشد؛ با دقت صحبت كند؛ به طور جدي به تعهد خود پاي بند باشد؛ و هرگز فريب كاري نكند.
2 صحت و درستي رفتار به پذيرش مسئوليت اعمال و اجتناب از تحريف حقيقت، سبب ايجاد اعتماد مي شود. درستي رفتار به اعتماد مدير بستگي دارد.
دریافت|پاورپوینت مرور كلي اپيدميولوژی بيماري پريودنتال|
- بررسی میزان سلامت پریودنتال در بیماران,بررسی وضعیت پریودنتال و عوامل مرتبط با آن در خانه های سالمندان,ارتباط بین بیماری پریودنتیت مزمن با سکته قلبی,ارزیابی کلی اپیدمیولوژی بیماری پریودنتال
دریافت|مديريت منابع انساني مرور سابقه علمي و مباني نظري|
- تحقيق مديريت منابع انساني مرور سابقه علمي و مباني نظري
دریافت|مرور زمان در حقوق جزاء|
- تحقیق کامل مرور زمان در حقوق جزاء ,تحقیق مرور زمان در حقوق جزاء ,تحقیق ,مرور زمان در حقوق جزاء
دریافت|مرور كلي بر نرم افزار Solid Edge |
- مرور کلی بر نرم افزار Solid Edge
دریافت|پاورپوینت مرور فصل 2 ریاضی ششم ابتدایی|
- پاورپوینت مبحث کسرها فصل 2 ریاضی ششم ابتدایی,پاورپوینت دانلود فصل دوم ریاضی ششم,پاورپوینت ریاضی ششم فصل دوم کسر ,پاورپوینت آموزش ریاضی ششم فصل دوم,پاورپوینت ریاضی ششم فصل دوم صفحه ۲۷
دریافت|تحقیق آیا مرور زمان در حقوق ایران مسکوت است؟|
- مرور زمان در حقوق ایران,بررسی مرور زمان در حقوق ایران,مرور زمان کیفری در حقوق موضوعه ایران,مرور زمان در حقوق موضوعه ایران,بررسی مرور زمان در حقوق موضوعه ایران,تحقیق مرور زمان در حقوق ایران,پاورپوینت مرور زمان در حقوق ایران
دریافت|تعیین بار ظاهری PD و کالیبراسیون: یک مرور بحرانی|
- Partial discharges apparent charge calibration UWB detectors
دریافت|پاورپوینت مرور آنتروپی در ترمودینامیک|
- پاورپوینت , آنتروپی , ترمودینامیک , نامساوی کلازیوس
دریافت|مرور زمان کیفری در فقه و حقوق افغانستان|
- تعزیرات,حدود و قصاص,سقوط مجازات,مرور زمان در حدود و قصاص,مرور زمان کیفری,مرور زمان در تعزیرات,مرور زمان کیفری در فقه و حقوق افغانستان
دریافت|مقاله بررسی مرور زمان در آیین دادرسی كیفری و حقوق جزا|
- تحقیق بررسی مرور زمان در آیین دادرسی كیفری و حقوق جزا,پژوهش بررسی مرور زمان در آیین دادرسی كیفری و حقوق جزا,مقاله بررسی مرور زمان در آیین دادرسی كیفری و حقوق جزا,دانلود تحقیق بررسی مرور زمان در آیین دادرسی كیفری و حقوق جزا,بررسی مرور زمان در آیین دادرسی كیفری و حقوق جزا,مرور زمان ,آیین دادرسی, كیفری , حقوق جزا
دریافت|بررسی مرور زمان کیفری در اسلام و دلایل موافقین و مخالفین آن|
- مرور زمان,مرور زمان کیفری,تجدید اعتبار,دانلود مقاله حقوق مرور زمان کیفری,مرور زمان کیفری از نگاه اهل سنت,مرور زمان کیفری از نگاه اهل شیعه,ادله موافقین مرور زمان کیفری,بررسی مرور زمان کیفری در اسلام و دلایل موافقین و مخالفین آن
دریافت|نقد مرور زمان|
- تعریف مرور زمان,مرور زمان چیست,مرور زمان كیفری در حقوق ایران,نقد مرور زمان كیفری,مرور زمان در فقه سنت,مرور زمان کیفری در فقه امامیه,دانلود پایان نامه مرور زمان,بررسی نظرات مختلف فقهای شیعه و سنی در مورد مرور زمان
دریافت|مرور زمان در فقه اسلامی|
- تعریف مرور زمان,مرور زمان چیست,مرور زمان كیفری در حقوق ایران,نقد مرور زمان كیفری,مرور زمان در فقه سنت,مرور زمان کیفری در فقه امامیه,دانلود پایان نامه مرور زمان,بررسی نظرات مختلف فقهای شیعه و سنی در مورد مرور زمان
دریافت|تحقیق مرور زمان دادرسی|
- تحقیق مرور زمان دادرسی,زمان دادرسی,تحقیق رشته حقوق,مرور زدادرسی,مرور زمان دادرسی
دریافت|تحقیق مرور اجمالي مطالعه|
- تحقیق مرور اجمالي مطالعه, دانلود تحقیق در مورد مرور اجمالي مطالعه, مقاله در مورد مرور اجمالي مطالعه, تحقیق آماده در مورد مرور اجمالي مطالعه, پاورپوینت مرور اجمالي مطالعه, پروژه در مورد مرور اجمالي مطالعه, تحقیق در مورد مرور اجمالي مطالعه, دانل
دریافت|مرور زمان کیفری از نگاه اهل سنت و شیعه|
- تعریف مرور زمان,مرور زمان چیست,مرور زمان كیفری در حقوق ایران,نقد مرور زمان كیفری,مرور زمان کیفری در فقه سنت,مرور زمان کیفری در فقه شیعه,دانلود پایان نامه مرور زمان,دانلود پایان نامه مرور زمان كیفری
دریافت|تحقيق مرور كلي بر نرم افزار Solid Edge|
- تحقيق,دانلود تحقيق,كار تحقيقي,تحقيق مكانيك,نرم افزار,تحليل نرم افزار,مرور نرم افزار,تحقيق مرور كلي بر نرم افزار Solid Edge
دریافت|پروپوزال مرور زمان كیفری در حقوق ایران|
- تعریف مرور زمان,مرور زمان چیست,انواع مرور زمان,مرور زمان كیفری در حقوق ایران,دانلود پروپوزال رشته حقوق,دانلود نمونه پروپوزال رشته حقوق,پروپوزال مرور زمان كیفری در حقوق ایران
دریافت|تحقيق مرور زمان دادرسي|
- تحقيق مرور زمان دادرسي,زمان دادرسي,تحقيق رشته حقوق,مرور زدادرسي,مرور زمان دادرسي,قانون آئين دادرسي كيفري